fredag 24 september 2010

Umgåtts med Böna!

Oj, long time no see! Igår var "matten med klumpfötterna" i Göteborg på mässa om böcker och kom inte hem på hundra år! Men vet ni? Hon träffade Zeldas och Nemis matte i Göteborg. Fast dom var inte med heller! Mattarna enades om att det var rysligt tomt runt deras fötter! Men det kan dom ha, när dom åker bort utan oss så där! Idag var matten inte i Göteborg, utan i skogen med sin hund, som hon ska vara. Hon tänkte fota mig med en snygg flugsvamp. Då råkade jag bara sätta tassen liiiite på den, så den vackra svampen gick sönder! Dålig kvalité! Förlåt matte!
Den här stocken går jag aldrig förbi, utan jag balanserar den från början till slut och så får jag korv. Lättförtjänt korv!
En rackarns rolig överraskning blev det sen! Min allra närmsta grannhund, Böna, var i sin trädgård och trimmade sig. Hårbollen bredvid är den gamla Bönan. Jag tog över naggandet på ryggen, det kändes bättre än med trimkviven sa hon.
Sen kollade jag om hon behövde trimmas i rumpan också.
Nej, jag ska inte använda kniven där. Jag lovar!
Som tack ville Böna dansa tryckare och pussas!!!
Då kontrade jag med andra lekförslag!
Men det var inga förslag som föll fröken Böna i smaken.
Så vi pussades bara lite till.
Min granne är liten men naggande god!

9 kommentarer:

Sigge sa...

Äsch, skrev en lång kommentar och då blev det nårt fel. Hoppas det funklar nu.
Din Böna ser precis ut som min Dolly.
Min matte är synnerligen avundsjuk på din matte, inte för fötterna utan för att hon var på bokmässan.
Här dräller vi ju bara i skogen.

Grabbarna boys sa...

Vilken snygging din böna är.
Henne förstår vi att du gillar.
Vilken böna alltså!!
Vov från grabbarna boys!!

Eva sa...

Jättesöt Böna!
(Kanske kunde du få en alldeles egen av den där avlagda högen?)
Är också bra sotis på din matte för det där med böckerna... Fast vi skulle nog få svälta några månader efter en så'n utflykt... Och hyra en godsvagn hem....
Bibblan får nog räcka!

Freja sa...

Men... Har du en böna?? Det måste jag tala med Elba om. Vi har inte gett dig tillåtelse att slarva runt några andra bönor än oss. Skärpning!!

Arlo sa...

Freja: Jag har svarat dig på din blogg. Vi ska nog vara lite diskreta och inte diskutera vår relation fullt så öppet. Puss på dig stumpan!

Elba sa...

Oj vilken liten böna! Hon är söt, fastän jag håller med Freja lite där. VI är ju dina "riktiga" bönor :)
Men en liten bönpuss kanske inte är SÅ farligt trots allt. Fransmännen pussar ju varanda på kinden också...

Buttons sa...

Hej, Du är så himla snygg, så det är väl inte underligt om du har fler bönor än en ? Ett helt harem kan du säkert få ihop, men det blir kanske bara jobbigt..........puss på svansen

Freja sa...

Det är ingen vanlig dag, nä ingen vanlig dag. För det är Rudis födelsedag, hurra, hurra, hurra!
Grattispussar från mig

Hillman & Illerson sa...

Vicken häftig tjej du har träffat, balansgång va är det för någe, sånt ägnar vi oss inte åt. Fö'låt att vi inte har bloggat på ett tag men när matte är upptagen ja då går det som det går. Vi kan inte klara de där f-b knapparna, blir bara hiroglyfer.

Taxkramisar.