torsdag 10 januari 2013

Mycket att berätta...

Vi hade inte internet på hundra år, men nu har vi det så nu ska ni äntligen få läsa vad er polare Rudi roat sig med! Bra va?
Till exempel idag på promenaden var marken strösslad med morötter igen!! Attans! Någon vill åt mitt huvud, tänkte jag förskräckt och kollade bara snabbt att det inte var korvar i alla fall. Sen ignorerade jag rötterna för jag tänker inte bli förledd till att gnaga på dom.
Den lättlurade fårskallen hade inte piggnat till, trots dom utspridda frestelserna. Han var insnöad så han kanske inte kände doften.
Nu ska ni får höra vad jag utsattes för igår! Då åkte jag till veterinären igen för jag åker rumpkana mest hela tiden, och det ska man inte göra. Så då väntade vi först bland alla matsäckarna i hundra år, sen klämde både matten och vetten mig i stjärthålet (!). Då sa dom att jag måste stanna kvar ensam där och sova en stund medan dom spolade min rumpa! Så då åkte matten och hussen hem och jag blev superdeppig. Men sen vaknade jag och dom var där igen! Så då åkte vi hem med lite salvor och sånt. Sen sov jag hela kvällen.
När jag kvicknade till öppnade vi posten. Mitt nya diplom hade kommit. Rackarns snyggt. Helt OK poäng. Jag samlar på diplom. Nu har jag fyra stycken.
För att fira att jag spolat stjärten och fått diplom på samma dag bakade hussen och jag Luddekex. För dom var nästan slut.

13 kommentarer:

Felix sa...

Stackars dig som måste sova hos veten och spola rumpan, lät inge vidare men det är huvusaken att du blir frisker. Luddekex ska matten baka till mig bara hennes händer tillåter det, hon har lite ont i lederna så det får bli sen säger hon och jag har ju inte fått äta va som helst heller men nu är jag oxå frisker, tror matten. Inga utslag trots mycket gotter under julen, men hon tror att det är konstgjorda ämnen och konverseringsmedel som jag inte tål, hihi.

Russelpussar.

Eva sa...

Vilket fint diplom! Det var du verkligen värd!
Och just LUDDEkex passar ju ovanligt bra till just dig:D
Här blir det inga sådana på ett tag, alltför mycket var med hem från Mässa...
PUSS på dig, du som slipper kana nu!

Ulf sa...

Tjusigt diplom som du välförtjänt har fått.
Jag ska då inte åka rumpkana om det ska klämmas där bak. Låter obehagligt.
Nelson

Storolillnosarna sa...

Vi lovar att vi ska aldrig äta morötter så huvudena ramlar av. Och vi ska aldrig någonsin åka kana på rumpan så att människorna klämmer i stjärthål o spolar våra rumpor!!! Stackars dig!! Tur att du fick sova iaf.

Wilbur hälsar förresten att han har också blivit stjärtklämd lite här och där (eller var det Baloo? vår mattes kommm.) Hur som helst så var det typ hundra år sedan, så det har vi alla glömt bort nu.

Finfint diplom där!!

Hoppas Luddekexen smakade extra bra idag! :)

desperat hemmafru sa...

Oj vad det händer grejer. Tur när det mest är braiga saker. En rumpspolning nu och då kan man väl stå ut med om allt annat är så himla härligt. Skönt att du är på bättringsvägen redan och grattisk till det fina diplomet!

Melody and M.E sa...

Grattis till Diplomet! Så fina kex! Sådana får jag säga till min matte att hon ska baka. Nu när hon har sockerfria veckor kan hon väl i alla fall baka till mig.
Det där med rumpspolning låter läskigt, speciellt nu när matte kom på att jag faktiskt kasat på rumpan några gånger de senaste dagarna. Bäst att jag passar mig så jag inte också hamnar på en spolning.
Puss från Melody

Vi i Kasperian sa...

Ömsom vin, ömsom vatten, kunde man säga här. Diplom och kex men illistigt utplacerade morötter och rumpspolning...
Men slutet gott - allting gott.
I ditt fall ju bokstavligen just nu, :D

Unknown sa...

Grattis till diplomet, otroliga poäng! Och så hoppas vi att du slipper fler veterinärbesök (oplanerade) i år...

Sandra sa...

Amen fyyy spola rumphålet!!!! O jag som ska till vett sista jan...nu blir jag rädd ju...gäller att knipa!!!

Kikkan sa...

Rudi, tänkte mycket på Dig i onsdags. Satt på Luton flygplats här om dagen och det var en så fin vovve där som mycket liknande Dig. Han var där med sin husse och nosade runt hela tiden, speciellt resväskor verkade vara hans specialitet. Hans husse muttrade mestadels, good boy.. Hoppas det inte behöver bli mer vet besök för Dig, men tur att Din husse bakade goda Ludde kex till Dig som belöning. Skottlands hälsningar ♥♥

Sigge sa...

Ajdå, det där hos vetten lät inget skoj. Hde du möjligen besökt din mattes tråkjobb innan. För jag har idag insett att det verkar vara ett farligt ställe ;))

Ludde sa...

Luddekex smäller väl lika högt som frolicsnören? Det var hyggligt av hussen att hjälpa dig med dom. Du är värd vartenda ett! Undrar vem som strösslar morötter i dina skogar? Du får nog kolla upp det. Min husse kan inte göra några musikvideos. När han laddade upp filmen på YouTube hittade han "Ljud" på redigeringssidan och valde ett av många hundra som han tog. Det blåste när jag åt frolicblommorna så det lät inge kul på originalet. En ren tillfällighet... Kramis!

Anonym sa...

Allraduktigaste idol-Rudi!
4 snygga diplom med bra poäng på!
Stjärtspolning var ju kanske inte nå't vidare, men kanske bra iallafall sådär när det är klart :)
/Jenny o Brio