måndag 23 juli 2012

Borta bra...

 Oj, vilken grej jag varit med om! Jag har bott på mitt gamla dogis i två dagar och en natt!! Jag blev bara dumpad där i går morse. Snopet! Men så visade det sig att jag skulle dela rum med en goldentjej, Milda, hela tiden och vet ni vad? På natten sov vi tillsammans, bara vi två. Milda låg på mitt täcke och jag på hennes ibland. Och vad vi gjorde annars vet bara vi två!
 Vet ni varför jag skulle bo på pang då? Jo, för hussen och matten skulle sitta i ett klot i Stockholm och titta på sånt här...
bild: Aftonbladet
...det var tydligen ett rackarns ståhej i det klotet! Decibellen var bautahöga, så det var därför jag inte fick följa med utan fick dela rum med Milda på dogis i stället.
Idag fick matten och hussen nog av storstadsvimlet och längtade hem till mig och skogen, så då hämtade dom mig från dogis och Milda hux flux! Snacka om att jag blev glad att se familjen igen! Snabbt, snabbt ville jag åka hem och inventera min leksakslåda. Allt fanns kvar och jag blev vild av glädje!
Till och med Alf fanns kvar, så då käkade vi middag tillsammans lite huller om buller i skålarna. Sen sov jag i hundra år och när jag kvicknat till tog jag med min nygamla matte på en lång joggingtur för det var så attans roligt att vara tillsammans igen!

10 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Så du har bott ihop med en söt tjej när hussen och matten var på galej. Låter ju jätte spännande.

Kan tänka mig att du blev glad när dom kom och hämtade dig. Kanon att du tog med matten på en joggingtur efter att ha slappat en hel dag.

Ja nog är det orättvist allt att du fick vänta tills du var 4 år innan du fick ditt första märgben. Och valparna fick sitt första vid 6 veckor. Bäst du säger till matten att du vill ha jätte många märgben nu så du får äta ikapp alla åren du missat ;)

Kram

Ludde sa...

Milda i all ära, men inget går upp mot matte och husse när det gäller! Jag sover ju hos min Bosse ibland, men det räknas nästan som hemma. Bara på andra sidan gatan liksom... Kramis!

Unknown sa...

Men... då var vi på samma konsert! :-)
Även hundbloggare kan ju ha kul ibland utan hunden. Praktiskt att bo i Stockholm, här var en av sönerna hemma med hundarna.
Jag undrar om inte en liten pensionatsvistelse kan vara ett roligt avbrott i vardagen - Zelda o Nemi blir i alla fall glada när de upptäcker att det är pensionatet vi har kommit till.

Felix sa...

Det där doggiset lät inte så tokigt om man får sova ihop med en tjej, då var det helt klart ok. Fast inte följa med flocken, det är inte ok, då skulle jag bli oxtokig, jag som älskar att åka bil, hihi.

Russelpussar.

Unknown sa...

Svar: jo, konserten överträffade mina förväntningar med bred marginal! Nästa gång kan kanske Rudi vara här medan ni är ute och förlustar er i Sthlm...

Stella o Doris sa...

Va kul ni haft det, både du och matten! Inte helt fel med övernattningsdejter ;-) sen är det väl alltid så att borta är bra men hemma är bäst!

Emma o Malte sa...

Tänk att bli lämnad sådär på ett dogis! Måste varit spännande och skrämmande på samma gång. Men jag kan tro att Milda och du hade det mysigt tillsammans :-)

Eva sa...

Men då var de ju nästan alldeles hemma os oss???
(Hade gärna sett den konserten jag med.)
Tur att du fick hem dem ändå, fast du kanske hade kunnat flytta ihop mer permanent med tjejen annars;D
PUSS!

Grabbarna boys sa...

Tur att allt var kvar där hemma, alltså...borta bra men hemma bäst!!
Vov från grabbarna boys!

Jenny o Brio sa...

Övernattnning med tjej!!! Wow! Fast lite snopet att bara bli dumpad sådär...