fredag 17 december 2010

Utan brådska!

Nåt som är attans bra nu är att matten har ledigt i tio dagar i rad! Hurra! Idag tog vi en riktig långkörare i skogen till ackompanjemang av julsnö som föll och föll och föll. Härligt!
När vi var på väg mot storskogen ringde det i mattens ficka och en granne ville veta om vi var ute och gick och om matten hade reda på var jag var. Jo, sa matten och tittade ner mot slutet av kopplet, för där var jag ju. Då sa grannen att det springer en svart och vit hund hej vilt över gärdena hemma hos henne. Och då trodde hon förstås att det var jag, för jag är så känd i Julita. Men det var verkligen inte jag, och inte träffade vi på rymmaren under dagen heller. Kanske det var en snygg tjej som letade efter mig...?
Sen hände det inget spännande, men det var så mysigt att pulsa omkring i timmavis och veta att matten och jag inte behövde vara tillbaka förrän om tio dagar senast när hon ska jobba igen!
Fast jag hörde att i morrn ska hon åka tåg, om det går något, till Stockholm och gå på hundmässa och kolla på kul hundgrejer och köpa en julklapp till mig! Jag stannar hellre hemma i skogen med hussen, det gör jag. Absolut!

14 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Du har det bra Rudi. Husse sitter här hålögd och är inte alls ledig och jag vill ju så mycket. Precis som du. Ut och nosa efter tjejer bl a.
Ha det bra och önska dig en riktigt fin present.
Nelson

cockettsriccardo sa...

Å vilken härlig bild !
Ja här i skåne har det snöat å snöat- Så nu är vi nöjda för ett tag!
Tror med att det var en snygg tjej som var ute å letade efter dej.
Hoppas hon finner dej eller du henne hihihi.
Ha en skön helg.
Ricco & Towe

Eva sa...

Så synd att du inte sprang den typen!
Säg åt matten att jag står i amerikansk cockers monter 9-12 om hon har tid att komma förbi! Det vore ju faktiskt kul ÄVEN om inte du är med:)
(Mina kommer inte att vara där heller, så du behöver inte oroa dig för otrohet med dem i alla fall...)

Anonym sa...

Min matte ska dit på söndag och jag och Asta ska bo borta på okända ställen. Matte drömmer mardrömmar om att vi ska bli bortrövade, jag tror hon överväger att stanna hemma. Springer damerna och letar dig, suck!

Djuren o jag sa...

Ja du, Zorro gillar snön han också :) Katten Gizmo är nog inte lika glad i snöns för istapparna frodas i långa håret på magen = Inte populärt!

Svar: Jo visst är det mysigt när de härjar, men varför alltid precis där man måste gå? 50 kg hund + en katt mitt ivägen - ständigt :)

Ludde sa...

Mysigt att få skogsluffa med matten så mycket. Klart att det var dig rymmaren letade efter. Hoppas matten hittar många kul grejer till dig på mässan. Kramis!

Grabbarna boys sa...

Vår matte är inte ledig alls mycket i jul, men det kommer inte gå någon nöd på oss.
Våra stora lillhussar kommer ju snart hem och det ska bli attans kul.
Vi tror också att det var en svartvit tjej som letade efter dig.
Din matte köper nog inte ett paket till dig, vi tror hon köper många, många paket till dig.
Vov från grabbarna boys!

strövelstorpslagottona sa...

Hoppas rymmaren hittade hem och att allt gick bra. Visst är det härligt med en matte som är hemma. Då får man mycket gos och godis.
snöpussar

Kasper sa...

Var nog en trevlig tjej, den där rymmaren, med egna friska idéer. Synd att hon inte hittade dej! (För det är klart att det var en hon!)

Lyllos dej som kan gå i skogen - hos mig finns inte en chans längre!

Elba sa...

Jaaa, jag kan inte annat än hålla med Freja, konkurrensen om favoritkillen Rudi är hård... Flickmagneten!!!
Jag tror att du gör helt rätt i att stanna hemma hos husse i helgen (så du inte hinner hitta ÄNNU fler damer att kurtisera ;)

Min matte vill också fara på hundmässan i stora staden någon gång, fast det blir inte i år heller...

Puss på Rudi-prickarna!!!
//din tillgivna Elba

Edith sa...

Tag väl hand om matten nu under era lediga dagar. Colliekramar

Sandra sa...

vilken lyx att få ha matte ledig så länge! synd du inte träffade rymmaren...säkert en toppen pingla som letade efter dig

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad härligt för dig att ha matten hemma i 10 dagar :) Vilka härliga promenader ni kommer kunna göra :)

Vilken osis du inte träffade den lösspringande hunden. Hade kanske varit en jätte snygg brud ;)

Hoppas matten hittar någon bra julklapp till dig nu då i morgon när hon ska till den stora staden.

Hillman sa...

Jag håller med dig, Stockholm är inget att ha i all julträngsel. Vi brukade åka dit och julhandla när vi bodde längre söderut men nu åker vi inte så långt. Det är bara en massa människor som man ska armbåga sig förbi säger matten, hihi.

Taxkramisar.