onsdag 15 december 2010

Lunchrast.

Jag jobbar nästan hela den här veckan i Tigers verkstad. Det är ett slit utan like dagarna i ända. Som tur är har vi ju lunchrast titt som tätt. Idag bad jag Tigermatten dokumentera vår rast så ni får se vad vi gör då:
Jo, då går vi hem till vackra Sally!
Hon blir superglad när vi kommer springandes!
Det syns väl?
Sen brukar vi leka lite tåg och så...
...turas om lite...
...och ibland tuffar vi på samtidigt...
Men hon kan springa och busa också!
Hon gillar mig massor!
Vi gillar varandra, alla tre!

17 kommentarer:

Elba sa...

Du är oförbätterlig när det gäller damer Rudi!!!
Jag tycker nog att dom kan dra in lite på dina raster - DunJohan!!!

Vet Freja om vad du pysslar med när du säger att du "åker till jobbet"???

Team Nelson / Ordringen. sa...

Visst kan tre ha skoj tillsammans.
I alla fall på lunchraster, vad nu det är för nåt mysko. Jag har då aldrig haft lunchrast.Tror jag visst.Nelson

Freja sa...

Jag förstår då rakt inte hur matte kan sitta och skratta så hon frustar. Jag är så svartsjuk så svansen min är svart och det ryker ur öronen. Elba, Rudi är då oförbätterlig men damen ifråga verkar i allra högsta grad vara "lössläppt".

Grabbarna boys sa...

Ha, det ser verkligen ut som ni gillar Sally, och Sally verkar vara en dundrans snäll tjej.
henne hade vi gärna också busat med.
Fast det föresten, kanske inte Athos.
Då hade nog Z:A (The Golden Cocker)blivit lite avis tror vi.
Vov från grabbarna boys!

Eva sa...

Alltså... Vet inte VAD jag ska säga...
Nååågot lite chockerad är jag nog...
Tur ni inte är 2-beningar säger jag bara!
Tur vi tjejer har ett väldans tålamod med er galenpannor och casanovor:)

Ludde sa...

Ursäkta? Du sa att du aldrig tutat efter brudar! Det tror jag det, med såna lunchraster. Skulle också kunna tänka mig att jobba på Tigers verkstad... Kramis!

Ann-Margret o Vinja sa...

Men vad du och Tiger jobbar och står i så här innan jul. Vilken tur ni får lite lekpausar också :)

Sv. Nej tyvärr blev det inga bilder på Dio denna gång. Är inte så lätt ta kort inne när det inte är så jätte bra belysning. Sen far dom omkring så mycke och då är det inte så lätt heller :(

Totti sa...

Sally är en snygging. Nu gäller det bara att hitta på ett sätt att villa bort Tiger så att du får ha henne för dig själv.
Matte skrattade gott åt din film med Alf. Hon säger att det ser ut som hemma hos oss, där jag är Alf och du Lydia.

Sigge sa...

Men Rudi!!!!!
Vilka lunchraster du har!
Konstigt att inte snön smälter bort runt er!

cockettsriccardo sa...

Å vilken Casanoava du är Rudi!!
Men gillar man tjejer så måste man ju visa det!
Ha det gott!
Ricco & Towe

Kasper sa...

Fattar att du gillar att jobba med Tiger - och så tycker jag att Sally är världens snällaste! ALDRIG att min Mollie skulle tillåta nåt sånt, hon bitchar ju bara jag tittar på henne, nåja, i alla fall NÄSTAN bara tittar... ;)
Utom ibland - men då bitchar mattarna...

Torsten sa...

Du har inte glömt att fråga om dom behöver nån vikarie på Tigerjobbet, va'?! Känns som att jag gärna vikarierar lite för dej....jag menar....vackra Sally, en Tigerkompis och för att inte tala om Alf! Egentligen är det så att jag vill ha ALLT som du har (inklusive kexen)!

Edith sa...

Oj oj vilken uppvaktning Sally fâr. Hon mâste vara helt slut när ni gâr tillbaka till jobbet. Colliekramar

Hillman sa...

Joho, ni får minsann tuffa på men om jag försöker så är matte där och bannar mig direkt. Visst det är ingen tjej utan min brorsa men i brist på bröd får man äta limpa, hihi.

Taxkramisar.

Ann-Margret o Vinja sa...

Håller nog med dig att man inte blev super imponerad av hallen. Visst var den bra att träna i och så men jag trodde den skulle vara större. Ser i alla fall ut så på bilderna.

Känns även som om den mest är gjord för agility folket för av det fanns det ju en massa saker. En annan som kör bruks var ju hallen dels rätt för kort och det ända som fanns var ju ett vanligt hinder.

Men nog är det bättre att träna där inne än ute i kylan ;) Så nog kommer det bli flera tränings tillfällen där tror jag.

Ha en skön fredags kväll :)

Sandra sa...

så kul ni ser ut att ha det :)

Junitjej sa...

Man kan verkligen se att hundarna tivs tillsammans.