lördag 30 oktober 2010

En attans aktiv lördag.

Jaha, tänker ni. Och? Vad ska det här föreställa? Jo, det är jag och Essi som övar "sittande i grupp" fast så mycket grupp blev vi ju inte. Men bra gick det! Matten och jag åkte till en av våra klubbar i morse och träffade Essi och hennes matte och så tränade vi lydnadstrean ihop. Det var kul men det var en massa hundar där som störde min koncentration. Det var det som var vitsen , sa matten.
När vi var på väg hem ringde Tiger i min mobil och sa att kom så drar vi till skogs! Ok, sa jag och hussen körde oss till Tigers hus när vi ändå var ute och körde. I Tigers trädgård låg skära pipgrisen och väntade på mig! Så jag tog hand om den!
Tigers matte höll på att aldrig bli färdig när hon skulle följa med! Men vi väntade troget på trappan.
Sen bar det äntligen av till skogs med hela gänget! Vi sprang och skuttade och plaskade vår vanliga tretimmarsrunda. Tänk att det är så buskul att vara två!
På slutet sprang vi uppför en yttepytteliten kulle i skogen. På krönet var mattarna alldeles andfådda och fick lov att stå stilla ett tag och bara andas. Då passade jag och polarn på att sitta och spana lite. Sen gick vi hem till mig, och snart snubblade matten pladask och ramlade raklång i mossan. Sånt är alltid underhållande!
Väl hemma på min gård kom jag på en alldeles ny lek. Vi kan leka tåg, sa jag! Du är loket och jag vagnen...tuff, tuff, tuff...
Plötsligt halkade jag ner, då skrattade Tiger gott!
Sen var det dags för kompisen att gå hem. Tack för en attans kul eftermiddag, sa jag och klappade om honom.
Vi ses på måndag, viskade jag i hans öra. Det gör vi, sa han, då blir det en överraskning!

10 kommentarer:

Teddy sa...

Vilken härlig dag ni haft. Massa skoj och som sagt i skogen skulle man bo...

Sigge sa...

Så kom Rudi ut ur garderoben eller????
Önskar er all lycka!

Lyckopiller sa...

Du och tiger verkar ju ha väldans kul ;). Han har tur som har en polare som du. Kramis!

Ludde sa...

Ja nog syns det att ni har kul på era skogspromenaader, men jag tycker mer att det ser ut som om Tiger fick bära dig hem... Kramis!

Kasper sa...

Jag försöker mig också på den där tågleken ibland (fast jag håller mej till tjejer - läs Mollie). :)

Fast då påminmer matte mig om att det är totalt meningslöst numera!!!!

Vaddå - tycker gott att hon kan vara lok ibland!!!! Kan Tiger, så kan hon. Ska jag tala om för henne! (Tack för tipset - leka tåg, hihihi...)

Edith sa...

Vilken härlig skogspromenad. Men tänk att mattar alltid ska ramla. Det fattar jag inte. Min är likadan. Sen får hon ont både här och där. Trevlig söndag!

Elba sa...

Vilken kalaslördag!!!

Grabbarna boys sa...

Du har ju haft superkul med kompisen precis som vanligt.
Vov från grabbarna boys!

Eva sa...

En topp-dag verkar det!
Men inte ska du skratta åt matten om hon ramlar? Hon kan ju göra illa sig!

Hillman sa...

Va skojsigt du ser ut att ha, men när jag leker tåg med brorsan då blir han vansinnigt ilsken på mig och morrar och har sig, för att inte tala om va matte och husse säger, hugaligen.

Taxkramisar.