tisdag 12 februari 2013

Kort rapport från Julita.


Matten bloggar inte med mig nästan aldrig nuförtiden. Hon bara åker till jobbet och så kommer hon tillbaka och så åker hon till jobbet och så kommer hon tillbaka...fast här har hon filmat när jag sprang i djupsnön häromdan.
Och på rallyträningen var jag jordens duktig, så vi skulle till Fagersta och tävla i söndags. Men det blev sånt snöoväder så vi ville inte åka så attans långt i halkan i ottan, så då var vi hemma istället och gick långpromenad med extramatten. Sen tränade vi rally hemma på kvällen också. Och vi tror att vi skulle ha vunnit om vi bara varit med och tävlat på morgonen som var meningen.
 Knatar runt i skogarna gör vi förstås också hela tiden.
 Och tränar och tränar olika saker där...
...som att man måste lägga sig supersnabbt när matten säger till, även om det är backigt och stenigt under en. Sånt håller vi på med, fast mest är matten på jobbet känns det som.

11 kommentarer:

Asta och Iris sa...

Samma här! När hon är hemma sitter hon med näsan i böckerna. Suck!

Emma sa...

Ser härligt ut i snön!!

Ludde sa...

Visst skulle du och matten vunnit om ni hade kunnat ta er till Fagersta! Det var bra att ni inte försökte ge er ut i snökaoset. Mycket bättre att träna i Julitaskogarna! Hälsa matten att det finns insticksprogram till Chrome som blockerar reklamen. Och inte ska väl matten säga ligg till dig förrän hon sett att det ÄR mjukt och trevligt! Hade hon inte varit på kurs??? Kramis!

Ulf sa...

Jag har det lite så jag också. Husse bara far och flänger och är inte så sugen på att klockan tio på kvällen ta med mig till skogen fast jag vill.

Vi i Kasperian sa...

Mattar som jobbar verkar lika trista som mattar som har segdragen influensa...
Fast jag tror att jobb tar slut, precis som influensa gör.

Klart att ni hade vunnit rallytävlingen om ni hade varit med!
Fast man ska inte åka så långt när det är snökaos. då är det mycket bättre att vinna liksom i "andanom"... ;)

Emma o Malte sa...

Min matte är också mest på jobbet hela tiden, trots att hon säger att hon inte har några timmar kvar där.. Kanske är det något jobbsyndrom våra mattar har drabbats av?!

Melody and M.E sa...

Min matte verkar tycka att hon behöver jobba mera med mig och det bådar inte gott, en massa "stanna" och onödiga "kom" när vi är ute. Men för det mesta får jag hänga med på allt hon gör.
Hoppas ni haft en riktigt bra Alla Hjärtans dag och hunnit med lite kärleksmys!
Puss från Melody

Älsa o BollnäsTrollet sa...

vad mysigt det ser ut när du springer tokfort i snön :)

Eva sa...

SJÄLVKLART skulle du vunnit! Alternativ finns ju bara inte!
Men du... Var glad du inte har en snuvig matte, för de är nog nästan ÄNNU tråkigare...
Jesper o Assar

Felix sa...

Jistanes va snö du har, jag tror det är lika mycket som här uppe och då bor ju jag i fjällvärlden, hihi.

Klart som korvspa att du vunnit, det är jag och matten stensäkra på, för du är ju bara bäst på rally.

Russelpussar.

Jenny o Brio sa...

Det är irriterande med det där jobbet som bara tar tid liksom! Tänk om man kunde få lön för att bara vara med er lurvtussar! Vilka kalasdagar det skulle vara :)

Snygg snörusat där!