måndag 25 februari 2013

Attans, vilken söndag!

Nu ska ni få höra hur tokig och rolig och bra och dålig och pinsam och lyckad och misslyckad och så min söndag var! Det blev inte fotat så ni får kolla på gamla foton under tiden.
Det här är ju Kungsör, det känner ni igen!
Först gick vi en bra promenad, sen åkte vi bil i nästan en timme. Då var vi och tusen andra hundar vid ett bautastort ridhus. Så då gick vi in där och debuterade i avancerad klass för jag har tränat den massor nu. Jag startade som nummer elva och som nummer tio startade mitt livs stor kärlek Casey. Jag kan inte behärska mig när hon är i närheten oftast. Så matten var orolig att jag skulle sticka till Casey i stället för att vara hos henne på banan. Men jag är så superbra, så jag ignorerade snygg-Casey totalt och överraskade alla :-)
Här vägrar jag åka hem, så jag lägger mig på mitt ihopfällda tält!
Om man bara fått tillåtelse att ignorera matten också. Suck! Jag var så attans bra och proffsig och hon var direkt pinsam och helt hopplös! Vet ni att efter så där sex-sju skyltar när jag var på höger sida och vi gjort 360 grader vänster, så tappade matten helt kontakten med verkligheten, så efter det blev alla skyltar på fel sida och alla sidbyten tvärtom om ni förstår.... Jag gjorde allt hon bad mig om med ett glatt leende, men vad hjälpte det? Eftersom matten var säker på att vi var diskade så försökte hon inte ens styra upp situationen utan knatade bara på.
Här är det bara snygga hundar!
Men vi VAR inte diskade utan domaren drog miljoner poäng från oss som vi fått behålla om matten varit lite smart och fixat till mig. Så här skrev domaren: "Hund med glad svans och trevlig uppsyn. Bra jobbat! Matte träna på att fokusera"......ridå! Om matten skärpt sig hade vi haft 94 poäng så bra var jag enligt domaren....suck!
Ridhuset där matten fick en blackout och jag var en stjärna!
Så då åkte vi hem och sov en stund, sen blev vi attans revansch-sugna. Så då åkte vi till Kungsör för där var det också tävling. Fast den räknas inte för den var inofficiell. Där hade det tävlats hela eftermiddagen. När jag dök upp var det kväll. Så då fick jag starta sist i avanceradklassen. Egentligen var matten och jag vråltrötta efter allt vi gjort på eftermiddagen, men vi körde på.  Så då fick vi 86 poäng. Tio av minuspoängen var för att matten (som vanligt) snurrade åt fel håll i 360 grader...suck! Och dom andra fyra minuspoängen var för...förarfel...suck!
Festmiddag passande jordens proffsigaste hund!
Det stod att vi var duktig hund och matte på protokollet, men då ljööööög domaren. Ingen kan kalla matten duktig. I alla fall inte igår. Efteråt åt jag en sen middag i en plastpåse på läktaren. Sen åkte vi hem.

8 kommentarer:

Asta och Iris sa...

Dessa snurriga mattar!! Jaja vi får nog gå en mattekurs och lära oss hur vi ska göra.

Vi i Kasperian sa...

Tycker att det nu är din mattes tur att gå på kurs, så att hon liksom kan matcha sin duktiga hund!
Så här kan du ju inte ha det!!!

Snurra åt fel håll - jag säger då det... hehehe, tur att inte min matte har försökt sig på nåt sånt där nångång... gissa vilken hund som DÅ hade fått skämmas ögonen ur sig...

Heléne sa...

Din matte var i alla fall bussig som tagit middagsmaten med till dig så du slapp åka vrålhungrig hem.

Kram

Ludde sa...

Jag tror att din matte kommer att lära sig snurra rätt bara hon får lite övning! Alla kan ju inte vara födgeni. Jag tycker ni lyckades riktigt bra i alla fall... Kramis!

Unknown sa...

Teamwork handlar om att lyfta fram det bästa hos varandra. Nu får du sluta klaga på matten som ju gör så gott hon kan och istället fundera på hur du ska träna henne bättre inför nästa tävling.
Hon kanske behöver litet mindfulnessträning som ökar koncentrationsförmågan? Tips: För människor (särskilt vegetarianer) fungerar russin eller choklad bättre än Frolic eller köttbullar....
Lycka till!

Jenny o Brio sa...

Ojojoj! 2 tävlingar på samma dag. Då måste ni ha sovit gott sedan :)

Eva sa...

Men käre lille gubben!
Vilka bekymmer du har!
Jag skulle dock gissa att matten kommer att vara alldeles vääääldans koncentrerad och rättsnurrande nästa gång...
Lycka till!
PUSS!

Storolillnosarna med deras matte på ett hörn sa...

Haha! Vi tycker verkligen synd om dig som har en sån snurrig matte. Vår matte protesterar dock, hon påstår att det är snurrigt med alla snurrar åt alla håll o kanter.

Vi alla är dock överens om att du ska lyda Åsa, som kommenterat här ovanför, att det är ju teamwork - hjälp din arma matte att snurra rätt!! :)
Och oj!! Skulle ni verkligen fått hela 94 poäng! (om det där "om-et" inte fanns) Bra jobbat!!