lördag 11 juni 2011

Efter åskan.

Undrens tid är inte förbi! Framåt kvällen kom det åska och hela fem mm regn här hos oss! Och det bästa av allt: det blev promenadtemperatur där ute! Nu drar vi iväg, ropade jag ivrigt!
Först ska vi stärka oss med varsin skål fil, förklarade matten. Fil och korv till mig och fil och flingor till henne blev det. Styrkta blev vi minsann.


Vi går på upptäcksfärd, föreslog jag! Vi kollar här bortåt! Jag vill hitta nåt spännande!


Inte dåligt hittat! En groda att pussa på.


Ett växthus med brännässledjungel. Tigermattens var mycket trevligare att vara i, tycker jag! Det här är värsta vanvården av växthus.


En damm med en förbudsskylt. Man får alls inte fiska här, står det! Vilken tur att jag inte hade spöt med mig då, så slapp jag bli besviken.


En björnhona med ett björnbarn. Dom kan vara jordens aggresiva då, så jag hälsade bara supersnabbt på dom.


Se där, en diskmaskin på drift! Mycket ska man se!


Och väl hemkommen...promenadens sista upptäckt: en av mina kottar låg och puttrade och surade bara för att jag klappade lite på den!

15 kommentarer:

Sigge sa...

Jo ni hade tur ni.
Här har Åskar varit tre gånger men bara de där 11 dropparna. Matte räknade faktiskt prickarna på balkongräcket.
Fast nu känns det lite svalare, var nyss ute och gjorde kvällstoalett

Eva sa...

Vi ska ut strax och hoppas VERKLIGEN att de blivit lite svalare, för attans för väder som idag:( Hoppas Åskar gör som gubbarna på tv och radio sagt och tar sig lite hitåt!
Och du - var snäll mot kottarna! Jag är lite förtjust i sådana förstår du:)
(Och jo, jag tror inte du skulle vara dum, men klappar kan kanske missuppfattas...)
PUSS!

Katarina sa...

Stack du dej?
undrar Nanna och Leia

Ludde sa...

Håller med om att det är onödigt med växthus om man odlar nässlor. Matte och jag plockar i dikeskanten och gör soppa sen. Inte till mig, men tvåbeningarna gillar det visst... Kramis!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad skönt med lite regn så du och matten orkade ut och gå lite :)

Hoppas verkligen att den hemska värmen kan börja ge sig så man kan orka göra nått.

Vilken spännande promenad du haft :)

Vi i Kasperian sa...

Höörru, det där VAR väl ett konstigt ställe! Grodor och björnar och diskmaskiner och sånt (och ett växthus som precis som mitt sett bättre dar).
Det har minsann åskat och dundrat hos mej också (jag var livrädd!)och regnet har översvämmat oss!

Emma o Malte sa...

Vilken upptäcktsfärd du varit på!

Buttons sa...

Rudi, dom skulle bara våga skratta, du är ju skitsnygg, nästan lika snygg som jag.........hmmmmrppff, nu fick jag på nosen av matte, så säger man inte sa hon. Nåja du vet väl va jag menar Rudi ?
blötpussar snygging

Sofie sa...

Vilken promenad och vilken tur du har som har kottevänner :)

Hillman & Illerson sa...

Du är en riktig superduper finnare, som gör massor med fynd på dina promenixer. Grodan blev tyvärr ingen prins trots att du pussade så, hihi.

Tur att du oxå fick lite besök av Åskar fast det var attans va lite regn du fick. Här kom hela 21 mm i lördags, annars har det varit mellan 10 och 20 mm per dag. Så nu är ån större än den var i våras, har vi nu otur får vi såna där attans stickmyggor, usch.

Taxpussar.

Wille sa...

Vi får väl se om det kan bli lite mer av regn framöver. Det sägs att det ska komma mer i morgon eller på onmsdag, men inte vet jag. Jo skönt är det definitivt att det blivit svalare.

Anonym sa...

Trodde Grodan skulle förvandlas till en Prinsess hund till dej!
Men ack va vi bedrog oss.

Vo vov Ricco & Alfons & Towe

Jenny o Dio sa...

Så grönt och fräscht det belv ute efter regnet :) Visst ÄR det skönt med lite svalka igen!

Men vilken liten surkotte, oförskämt tycker jag!!!

Pusspusselipusspuss!
//Dio

Ann-Margret o Vinja sa...

Ja visst är det kul att det blivit svalare så man kan spåra lite :)
Undrar vad det var för konstig vinkel du gjorde som inte Rudi ville ta....Du får försöka göra en liknande och sen snitsla lite (om du inte redan gjort det) Så kan du ju hjälpa honom om han inte lyckas klura ut det själv.

Hur går det med dom gömda pinnarna då? har ni testat nått mera?

Verkar bli varmt idag så det kanske blir ett litet bad :)

Ha en skön dag du och Rudi.

Sofie sa...

Sv: Det är den 6 Juli så det är inte jättelång tid kvar men det känns som att det får gå som det går. Jag är den spontana varianten :)