fredag 4 december 2009

Värddjur.

Tänkte bara tala om att matte plockade en rejäl fästing som satt och käkade på min bak alldeles nyss. Kan dom inte gå i ide eller nå´t? Onödigt besvär i december, tycker jag.
Vi gick sista kissepromenaden nu och ett gäng vildsvin stirrade ut oss med sina grisögon så vi vände och gick hem igen fast jag inte var riktigt klar med kvällsbestyren. Onödiga grisar, och öronen satt fast.
Sen fick jag lov att borsta tänderna också i kväll :-( Bläh!
Stomatol-leende från mig!

3 kommentarer:

Ludde sa...

Otyg med fästingarna. Dom kan väl hålla sig till grisarna eller nåt. Fint att matte såg den och kunde ta bort den. Husse och matte har slutat försöka borsta tänderna på mig. Jag gillar verkligen inte när man tar i nosen eller tänderna. Puss!

Sigge sa...

Finns fästingeländen kvar här också matte tog en på mej härom dagen.
Håller med Ludde grisarna kunde ta hand om alla fästingar.
Men du va bra det vore om alla vilda grisar fällde sina öron precis som älgar, hjortar o rådjur fäller hornen.
Snacka om att vi skulle kunna fynda godis i skogarna!

Malte och Snoken sa...

men hua! fästingar är så himla onödigt! de kunde verkligen gå i ett konstant ide!!
såg ni vildsvin alltså... knorra dom åt er?
slafspussar så här 2 advent