söndag 6 december 2009

Godisdag!

Efter skogspromenaden idag spårade jag och matte mitt längsta spår hittills. Det tog lite tid och var lite knepigt men jag lyckades ta hela spåret. Snacka om godisregn sen!!

Vi körde lite uppletande-träning när vi ändå var igång. Jag hittade alla prylar och korvsnuttarna fullkomligt knöktes in i munnen på mig som belöning...
Kände mig som King of the Hill efter det.
Ganska snart efter det sprang jag på en Frolic-buske!

Efter att ha pallat alla Frolicar letade jag förgäves efter fallfrukt.

Och inga nya kart på väg vad jag kunde se. Nåväl jag måste ju ha plats för middagsmaten också i magen. Inget mer godis i dag , säger matte. Men jag kan väl koppla på min spaniel-blick, den brukar fungera som godisburköppnare!

2 kommentarer:

Ludde sa...

Härligt att få spåra. Det blir så sällan jag får det, men dom gånger min lata husse orkar göra några brukar det bli både korv och köttbullar. Jag får nog be honom skärpa sig. Jag vill ju bli duktig på att spåra precis som du. Inte bara leta godis inomhus vid kaffet...

Malte och Snoken sa...

godisregn o frolicbuskar! vi har bara blött otäckt regn o trist höstdöda buskar! vi ska minsann be matte prata med naturvårdsverket vi!
slafs