torsdag 10 december 2009

Miljötränad.

Matte fick för sig att jag skulle miljötränas i stan idag. Det är verkligen inte ofta jag vistas i stadsmiljö, så det är lite jobbigt, tycker jag. Jag tittade länge på den här damen som såg ut att frysa.

Sen hittade jag tomten och hans bock.

Fönstershoppade...kanske en väckarklocka...som julklapp?


Efter att ha tränat på att åka hiss ett par gånger och hälsat på på mattes jobb fick jag åka hem till skogen igen. Det är allt mysigast där. Fast dagen blev lärorik och annorlunda.


4 kommentarer:

Malte och Snoken sa...

å du har varit o fönstershioppat minsann o fått gotteknorr av sigge utan morr!gulligt!
slafspussar

Ludde sa...

Mmm, väckarklocka till matte! Då kan du ställa in den på att ringa varje timme när hon ska ge dig knorr eller öra...

Elliot sa...

å har du fått träffa Sigge på riktigt, lyllos dig :-) Jag har ingen gotteknorr till dig men du kan få ett par av Kulans intuggade foppatofflor om du vill , dom luktar jättegott för hon jobbar ju på restaurang så gissa vad mycket mat dom luktar
Hej hopp från Elliot

Sigge sa...

Men du Rudi det brukar lukta väldigt gott överallt i Eskilstuna.
Så du har varit på din mttes jobb.
Jag får alltid passa min bil när min matte är på din mattes jobb.
Har hört att det bara finns en massa böcker där och inget gott åt oss hundar.