söndag 16 juni 2013

Söndagsgrejer.

Idag skulle vi ha tävlat två gånger, men vi lufsade i skogen i stället.
På kvällen tog dom bort min solsoffa och allt annat och så lyfte dom bort min terrass. Jag blev ganska moloken och orolig över det. Jag tycker man ska låta bli mina grejer.

Så då byggde matten en mästarklassbana till mig i stället, då blev jag munter igen! Om ni har rallylydnadsboken hemma så kan ni kolla på den lättaste mästarbanan som finns i den, nummer tre, det är den vi tränar här. Det var jordens kul, tyckte vi båda! Och vet ni vad...? I åttans frestelse låg en sprillans ny pipjultomte som jag aldrig sett i hela mitt liv, så det var ju strongt att jag inte kollade på den! Fast efteråt fick jag pipa med den som belöning!

7 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Bravo Rudi, din matte går verkligen från klarhet till klarhet!
Tror du är världsbästa pedagogen... ;)

Storolillnosarna sa...

Va duktiga ni är!!! Vilket flyt!

Älsa o BollnäsTrollet sa...

Men oj oj vi håller tassarna att du får en ny solsoffa och en terrass!!! Vart ska du annars sola nånstans?!
Det är så kul att se dej på banan för du är attans duktig.. ja din matte också förstås :)
Ha en bra dag :)

Lillian "sognafaret" sa...

Så flinke dere er!

Hanna aka Lilla My sa...

Galet snyggt! Vad duktiga ni är :)

Ulf sa...

Jag är imponerad. Ni ger ett så självklart uttryck båda två på banan. Lycka till med den fortsatta träningen.Ska bli bli så kul att fortsätta följa er.

Ludde sa...

Va härligt att få se två mästare i aktion! Bättre än att sörja terassen! Den bygger nog hussen upp igen ska du se... Kramis!