onsdag 19 juni 2013

Dopp.

På vägen hem från rallyträningen i kväll ropade jag plötsligt: Stopp och belägg! Så då gjorde vi det, för jag såg en badstrand, och uttryckte min bestämda åsikt att det verkligen var dags för årets första dopp!




Vågorna var höga som hus, så jag kunde inte simma, för jag knuffades in till stranden varje gång jag försökte, men jag fick åtminstone doppa och svalka av mig, för jag var överhettad efter träningen.

I morgon ska jag visa och berätta om utgrävningarna jag assisterat vid.

5 kommentarer:

Pingu sa...

Va du är modig, Rudi!!!! Det där skulle jag aldrig våga..

BeritElisabet sa...

Jag gillar inte heller när vågorna går höga, men visst är det härligt ändå! Tur att du äntligen fick ditt första dopp, borde ha varit dit 31 eller så, tycker jag. :D

Men nu är ju så att säga isen bruten... ;)

Vi i Kasperian sa...

Skitmatte som snodde min kommentar!! ;)

Ludde sa...

Bra med långa ben när vågorna går höga! Jag simmar inte ens när det är pyttevågor. Jag plaskar helst vid stranden, och att dyka i från en brygga som du kan, skulle jag aldrig ens försöka... Kramis!

Ludde Svartnos sa...

Du är modig du, Rudi! Där hade jag aldrig i livet badat! Skönt att du mår bättre igen!

Imponerade hälsningar från
BELLA