söndag 7 april 2013

Ingen ordning alls.

Jorå tackar som frågar, här i Julita finns det mängder av underbar snö fortfarande.
Kolla själva! Värsta bästa vintern har jag!
Åsså har nån satt upp en basketkorg i skogen, och är man inte tillräckligt lång så kan man klättra upp för att göra mål. Fiffigt!
Ibland är snön som borttrollad och då blir man skitig om ben och mage. Det är ovant.
Och lite bra är det med snöfria gläntor där man kan träna uppletande, det är det.
Vet ni hur attans långt det är till Fagersta egentligen? Det vet jag, för kl sex i morse åkte jag dit och var inte hemma förrän klockan två. Vi skulle testa lite rallytävling igen. Matten och jag stod och snurrade i ett hörn en stund och då försvann tjugo poäng, så det blev inte tillräckligt många idag, men nästan.
För mig räcker det gott att läsa vad domaren skrev om mig efteråt. Inte ett ord om matten, hehehe.

Sist bjuder jag på en creepy movie :-)

14 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Visst är det knepigt med vinter och vår om vartannat, idag har det till och med snöat lite hos ´mig. Jag har både en massa snö och en massa barmark på min tomt.
Till skogen kom vi inte, jag och matte.
Attans duktig du är på att krypa, men att åka ända till Fagersta för det och för att snurra i ett hörn ... jaja, du gjorde tydligen bra i från dig på hela banan. Du ska se att matte sköter sig bättre nästa gång, hehehe...

Emma o Malte sa...

Guuud vad mycket snö ni har då! Vad ska ni med all den till egentligen?
Rallylydnad tycker vi verkar svårt! Men ni är ju så attans duktiga på det :-)
Sen blev vi lite skeptiska till att titta på den filmen, men så såg vi ju att det bara var du i den :-) Då blev vi genast glada!

Ludde sa...

Attans! Du har ju lika mycket snö hemma som jag! Du kan nog också snörulla i midsommar då! Men vad ska det där krypandet vara bra för? Det var väl bara för att roa oss som läser din blogg antar jag, för det gjorde det... Kramis!

PS. Du får nog träna matten på hörnor om du ska få flera poäng! DS.

Ulf sa...

Värst vad vintern hakar sig fast i Julita. Skönt iaf att se att din tävlingssäsong är på gång.

Anonym sa...

Hu, ni har lika mycket snö som vi. Det måste vara ställena som vår-guden glömde som vi bor på, för jag har hört att krokusarna blommar i Skåne. Och i Göteborg. Men här hemma har vi bara snö med inslag av spännande is här och var. *muttrar*

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Men vad snö ni har kvar då. Får ni ingen vår hos er måntro.

Kram

Hanna aka Lilla My sa...

Varierande väder och en snurrig matte. Du har det inte helt lätt Rudi :)

Märta Maräng o BollnäsTrollet sa...

vi har också en del snö kvar :) perfekt när man vill snörulla men våran matte tycker den kan försvinna men tycker att det lortiga kan ute bli också torka upp på en gång önskar hon...
Aha så du var i Fagersta, det är ju bara några mil från oss :)

Eva sa...

Men TITTA!
Kan du OCKSÅ krypa???
DET är faktiskt något jag är alldeles väldigt jättebra på! Kom nämligen på att man kunde göra så när matte tjatande om "Inte hoppa!" på alla jag ville hälsa på.
DÅ visste jag inte att det hette "krypa" men det har matten talat om:)
Och mattes vän som är superduktig med lydnad är imponerad, för just krypande är visst inte alltid så lätt att lära.
Vi är nog bäst, du och jag! (Fast mest du, muttrar matten här...)
Assar

Jenny o Brio sa...

Ingen ordning på våren här heller!
Men du fick sannerligen fint omdöme på rallytävlingen. Fast ajg tycker inte att det är nåt fel med att stå och snurra lite i hörnen!
Snyggt kryp där :)

Grabbarna boys sa...

Här är nu all snö borta i stort sett och matten jublar...nu kan hon ju ut och kuta i skogen med sig själv trots att hon inte får för farbror doktorn.
Känner vi vår matte så har hon svårt att lyda sådana order!!!
Sen måste vi ju bara tycka till om ditt skåp i inlägget innan.....hur ballt som helst ju och ny har du ännu en karriär att bli en stjärna i!!
Det är som vi sagt innan....du är ju bara bäst Rudi!
Vov från grabbarna boys!

Sandra sa...

Wohooo vilket kryp!!! Största vi sett ;) superduktig du är!!!!

Sigge sa...

Dina skogar är lika äckliga som större delen av mina.
Fram för barmark överallt

Ann-Sofie sa...

Tror nog matte tänkte lite Freestyle där i hörnet, inte lätt att hålla isär alla sporter men nästa rallytävling DÅ tror jag det är er tur att vara nöjda båda två. Lycka till ♥