söndag 31 mars 2013

I ägget.

Min påskafton började hur bra som helst. Någon hygglig och generös en hade droppat en köttig skank utanför mitt hus. Det ser nästan ut som en del av påskharen. Men nu...ääääntligen....taaaadaaaaa:
Slut på alla spekulationer! Här är vad dom knökat ner i mitt påskägg i år! En alldeles egen garderob!
Man kan öppna här.
Kolla vilket tjusigt skåp!  Massor av utrymme och luktar som en hel brädgård gör det. 
Finfina hyllor. Stadiga och bra. Värsta bästa påskpresenten, bestämde jag glatt!
Efter den inspektionen drog jag till skogs och gick ett påskspår. Jag rusade fram som ett ånglok och plockade alla pinnar och fick våfflor för det. Sen tappade matten alla kycklinghjärtan i skogen, så där ligger dom och är belöning till dom vilddjur som kommer förbi. Suck!
 Efter spåret ville jag flytta in i garderoben. Så då gjorde jag det.
Jag hade mina pinaler utspridda överallt tills igår. En massa jox i garaget, en hög med grunkor i förrådet, spårgrejerna i cykelskjulet, rallyprylarna i huset och konerna i krukskåpet.
Nu har jag samlat nästan alla saker här. Resten ska jag bära hit en annan dag.
Jag tror att när jag är klar med min rallykarriär ska jag bli inredningsarkitekt.

17 kommentarer:

Sigge sa...

Absolut att du har en nya karriär som heminredare framför dej. Tror du kommer att göra succé

Vi i Kasperian sa...

Var ju en jättetjusig present! Men kycklinghjärtana borde förstås också ha varit i din garderob i stället för alldeles övergivna och onödiga, där i skogen!
Din framtida bana ligger utstakad - nästa gång jag behöver en inredare så kontaktar jag dej!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det var ett fint skåp för alla dina grejer. Förstår att du är super nöjd.

Ludde sa...

Men du! En alldeles egen skank! Och en alldeles egen påskgarderob med lås och hyllor! Så fint du gjorde med alla dina träningsgrejer där! Toppen! Jag får nog visa hussen så kanske jag kan få en liten låda att ha mina grejor i - fast jag tränar ju inte så mycket förstås... Kramis!

Eva sa...

Vilken bra påskpresent! Åt både dig och matten faktiskt:)
Och du blir säkert en toppeninredare också, du är ju bra på det mesta ju!

Unknown sa...

O så praktiskt! Märkvärdigt så mycket grejer det blir att hålla reda på utöver själva hunden...

Kerstin o Storolillnosarna sa...

Åhhh, vilken fin garderob, med grejer som bara är dina, Rudi! En sån vill vi också ha. En till var hund. :)
Men hur 17 gick det att knöka in det i påskägget? Ja, det funderar vi på - fortfarande.

Matte hälsar, o tackar för de förstående orden i vår blogg. Tack.

Ulf sa...

Alltid bra att ha en karriär att falla tillbaka på.

Katarina sa...

Wow, säger vi bara - hur stort var inte det ägget..!
Kram från Nanna och Leia

Melody and M.E sa...

Men nu blir jag riktigt avundsjuk! Ett eget skåp!
I mitt ägg var det bara leversnittar, dentastix och några
små hårda bitar som jag svalde hela, hann inte ens känna vad de smakade! Jag som har så mycket saker borde väl också fått ett sådant där fint skåp!
Nu ska jag ta ett allvarligt samtal med min husse!
Puss från Melody

Hanna aka Lilla My sa...

Vilken fin garderob, sprängfylld med massa fina grejer. Den går nog bra att komma ut ur också ;).

Nospussar från Tila

Asta och Iris sa...

Vilket fint skåp du har med värsta roliga grejer. Ser ut att vara en bra sittplats på skåpet. Frågan är, kommer du upp dit?

Emma och Liam sa...

Perfekt skåp ju! Bra att ha allt på en plats.

Vicky sa...

Vilken rolig påsk du har haft. Och en sån där garderob behöver vi nog här hemma också för att hålla allt samlat och prydligt.

Totti & Lydia sa...

Wow, du är ju hundvärldens värsta lyxlirare. Egen garderob och lyxliv med grisöron, våfflor, kattmat och kycklinghjärtan. Men det är du värd, alla gånger!

Sandra sa...

Men herre min je vilken fin påskpresent förstår att du är väldans lycklig!!!

Jenny o Brio sa...

Wohooo! Vilken lyx att få ha sin alldeles egen hundprylsgarderob!
Härligt med spår! Jag hoppas kunna lura igång Brio att spåra också! Bara vi får lite mer barmark först.