söndag 30 maj 2010

Spion-spaniel.

Hej...pssst..här är jag! Det här är ett bra ställe om man vill ligga ifred och göra iakttagelser.
Tidigare idag var Tiger och jag på superlång urskogspromenad! Vi träffade Tea, hon är fin! Mattarna fick blöta fötter i skogen och skavsår och jag vet inte allt. Tiger och jag tyckte att det var perfekt underlag, massor av sankmark och vattenfyllda diken. Svalkande och bra.Om inte mattarna babblade så mycket när de promenerar skulle det finnas spännande foton från idag. Men hon hinner ju inte båda babbla och fota, matten. T.ex skulle ni kunna få se hur en stor uggla kom utflygande ur ett fönster, det var bara att fönstret var stängt så det blev glaskross när hon kom ut. Vet inte vem av oss alla som blev räddast! DET hade varit nåt att visa er! Nu får ni nöja er med en spionhund i kamouflage.

17 kommentarer:

Ludde sa...

Oj, hade du varit i vår rabatt hade du nog blivit en pionhund istället.

Wille sa...

Vilket gömställe. Sådan gillar jag med, men jag får ändå aldrig ligga ifred i dem för antingen tar matte bort mig därifrån, eller så kommer Lillbrorsan och busar och avslöjar mig.

Kasper sa...

Det där var ett väldans bra ställe att spionera från! Mycket hemligheter du har avslöjat, kan jag tänka mig. Kanske värt nån utpressningskorv eller så, för att inte avslöja dom?
Bara ett litet tips så där... ;)

Unknown sa...

Det översta fotot skulle jag vilja ha som vykort eller poster - så vackert och fantasieggande...

Freja sa...

Åh vilket bra gömställe du verkar ha hittat. Matte blev väldigt intresserad av Ugglan, hur gick det för den?

På springerklubben (gävle-dala) finns jag numera på bild. Under fliken familjedag sitter jag på en bild med rubriken "bästa apportör".
Kika in nån dag om du har tråkigt.
Puss på nosen

Katarina sa...

Hej Rudi! Jag bara ääälskar bilden där du sticker ut nosen under buskaget. Vilket mysigt viloställe du har hittat! Ser ombonat och svalt ut.
Kram!

Arlo sa...

Freja: Snygging där! Än en gång grattis till det fina priset. Ugglan flög iväg med stora vingslag, förhoppningsvis fick den inte hjärnskakning på kuppen. Det var ganska läskigt faktiskt.
Puss på dig!

Becca & Olga sa...

Hihi! Var är Rudi??? Hallå? Var är du?

ej hundägare sa...

Härlig bild den översta!

Sigge sa...

Oj stackars ugglan!
Häftigt gömställe du skaffat dej oh så brud på det.

Madde sa...

Vilket härligt gömställe du har. Du får be din matte att köpa en sådan boll till dig. Jätteskoj är den. DEn heter Boomerball och är nog omöjlig att ha sönder. / Teddy

Älsa o Ästher sa...

hihihi...du passar toppenbra som spion!!!
Men oj vad otäckt med ugglan, vilka härliga bilder på dej och din kompis Nisse när ni springer i spenaten:)
Ha en bra dag!

Lyckopiller sa...

Ella och du är lika på deet sättet att bägge gillar att gömma sig och spionera. Gärna hoppa på Elof eller Ådi i nåt obevakat ögonblick.

Daniel sa...

åååh så söt, vill me å busa i trädgården!!!

Malte och Snoken sa...

å spionspaniel lät spännande!! vi vill oxå vara spionhundar, spiontaxar!!
slafsa

Torsten sa...

Det duger himla bra med spionhund i kamoflage...:)
Babblande mattar vet jag allt om, tyvärr svårt att göra nåt åt!
Ha det, polar'n!

Tuna sa...

Bra ställe du hittat där. Där skulle jag också kunna tänka mig att spana och samtidigt ha skön svalka.