lördag 24 april 2010

En lördag i mitt liv.

Idag fyllde min mattes mamma 85 år och då skulle människosläkten fira henne på restaurang utan mig. Matte åt sån här mat. Ser intressant ut tycker jag. Sån ser aldrig min mat ut. Någonsin.
När människorna smorde kråset var jag på mitt gamla dogis och hade jätteroligt med några gamla polare och min dogisfröken. Jag är faktiskt glad att jag inte fick följa med hem till gammel-matten för hos henne bor Prinsen och han ser ju rent farlig ut!
Matte var pinsam och rotade igenom en hög med grovsopor på mitt dogis och hittade den här.
Den vill jag ha med hem till Rudi, sa hon. OK, sa dogisfröken, ingen här vill leka med den längre. Ta den! Så nu har jag värsta blåa struten hemma på gården.
Jaha, ska det här vara kul det? Måste nog leta efter en bruksanvisning.
Nä, tacka vet jag ett roligt uppletande i stället. Här har jag hittat alla föremålen och ser kanske lite kaxig ut. Med all rätt! Så jädra enkelt är det inte alltid att hitta prylarna. Hon kan vara klurig ibland matten.
Nästan lite kamouflage-färgad? Eller inte...
Vi tränade lite Fritt Följ. Det är tråkigt!
Jag stilade med mitt fina Kryp!
Och kolla, värsta actionbilden. Inte!
Efter träningen gjorde jag ett litet konstverk. Det var inte speciellt svårt men roade mig en stund.

8 kommentarer:

Wille sa...

Det blev en massa stavfel där såg jag och tänkte rätta till dem.
Ja nog ser maten spännande ut allt, nästan som två tuggbensbitar i sås och med lite grässtrån ovanpå.
Näe skojar bara.
Den där blå struten tror jag din matte vill att du ska gå igenom för att öva ngt som matte och jag testade häromdagen "Agility" hette det visst.
Vadå fritt följ är inte tråkigt, i alla fall inte om matten är har fickorna fullproppade med godis.
Näe katten såg nästan farlig ut, Varför har han tappat pälsen ?
Du ser ut att ha haft en bra lördag i alla fall. Hoppas att söndagen blir minst lika bra.

Ludde sa...

Tänk så mattar håller på. Du kanske kan sitta i den när det regnar? Fast det måste vara trevligare i din sommarstuga. Inte lätt att fånga Gäckande Skuggsn på bild inte. Konstig konst - ser ut som vårat hallgolv ungefär... Nattkram!

Wille sa...

Det var en ovanlig kattras. Men jag kan tänka mig att han är varm och gosig. 13 år oj då är han väl rätt gammal för att vara katt. Fast det är klart en del katter blir ju närmnare 20 år har jag hört.
Ja jag är ju lite skraj för katter så jag vågar nog inte gå nära någon katt, för den första katt jag träffade han rev mig ordentligt på nosen, fast jag bara ville hälsa. Det gjorde ont, då var jag bara några månader gammal. Det var inte särskilt kul det inte.
Passar på att säga gonatt till dig med. Nospuff.

Madde sa...

Hej! Tror oxå att du hade det skönt utan att vara på restaurang. Hoppas att du kommer att gilla tunneln. Madde

Becca & Olga sa...

Den där maten såg inte fy skam ut!! Mmmmm, kurrar i min mage!
Jag har också en tunnel, fast inte en platt, måste leta fram den nu hon har faktiskt inte testat den än (köpte den till förra vovven).
Vad är det för ett konstverk, är den en lerplatta? Det blev fint.
Har funderat på att Olga kanske ska få göra ett konstverk, fast jag hade tänkt att köpa en jätte stor målar duk och låta henne gå i olika färger för att sedan låta henne hoppa runt på duken :P

Lyckopiller sa...

Ha ha..katten ser ju ut som Ella och Elof =)).

Sigge sa...

Maten säjer matte att hon vill ha, ser så gott ut.
Katten är väl en sån där hemsk sphynx?
Enligt matte till och med fulare än rexraserna.
Tror jag håller med henne, vi ska ha päls!
Inen dålig åldersskillnad mellan människovalpen Adam och din matte 84 r mycket det!

Malte och Snoken sa...

stiligt konstverk du gjorde!!
maten matte fick såg oxå ut som ett konstverk!
slafs