onsdag 1 maj 2013

Livet är så attans kul, ju!

I morse gick jag hem till Loke för att kolla till honom lite. Attans busig han har blivit på ett par dar! Nu ville han ha samma pipis som jag minsann!
 Han börjar bli helt OK, lill-grabben. Lekfull och pigg som få.
 Han har en rund och kal mage som är intressant och snygg, tycker jag.
Annars har jag mest varit i skogen och tränat på retrieverapporteringsläxan. Dirigeringar och sånt. Superkul! Man kan träna sånt precis var som helst i världen, så ett tu tre är det dags när man minst anar. Då åker pipan fram och matten börjar vifta åt alla håll.
När jag käkat lunch och ett märgben i vårsolen var det dags att träna på spårupptag. Matten hade lagt ett vid en båt. Så det var ju annorlunda. Men plättlätt.
 På kvällen ringde Loke och ville komma hem till mig och hälsa på. Så då gjorde han det!
Då skulle vi bestämma vem som egentligen skulle ha roligaste pipisen.
 Ibland var det Loke och ibland var det jag.
Lill-killen fortsätter att studera mig och hur man ska bete sig. Han är inte dum utan fattar supersnabbt om man visar.
 Attans kaxig har han blivit hux flux! Visar krokodiltänderna så där.


 Här ligger han och smider planer...
 ...och plötsligt! Attack! Jag lät honom tro att han lyckats brotta ner mig...
 ...då blev han supermallig. Vet ni, jag har kommit på att det är jordens kul att vara lekfarbror!
Första av säkert tusen brottningsmatcher mellan mig och Loke! Så uppiggande!
 Efter det ville Loke se hur det är hemma i mitt hus. Så då visade jag honom mina innegrejer.
Och min Alf förstås! Alf är så attans cool så han lyfte inte ens ett ögonbryn när han mötte Loke i köket. Kanske blir man sån när man är femton år.


Nu blir det dokumentärfilm! Sånt här tränar jag på nu. Matten säger UT och sträcker fram armarna (nåja, åtminstone den friska) och då ska jag rusa i rak linje över fält, dike, väg och in i skogen och käka upp korvbiten som ligger därinne och så komma tillbaka för att få en korvsnutt till! Vansinnigt roligt!

13 kommentarer:

HumleSpunk sa...

Men snälla nån, svartlilleplutten är ju alldeles förbjudet söt faktiskt. *valpsjuk*

Ludde sa...

Loke kunde inte ha fått en bättre lekfarbror! Du visar honom precis allt så himla bra! Han är ju nästan en kopia av dig. Men vadå? Springa till skogs och äta korv och sen få korv för att man hittade korven! HUR har du fått matten att gå på nåt sånt? Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Helt underbart, säger matte! Toppen för Loke och toppen för dig, säger jag!
Jag ska fortsätta att studera den där filmen och se om jag kan få min matte också att belöna med korv när jag äter upp korv.
Det verkar verkligen vansinnigt kul!
Alf kanske är sån som han är just för att han är Alf? Nåja, en ERFAREN Alf, förstås. :)

Ludde sa...

Du Rudi! Nu har jag legat och grunnat hela natten! HUR vet matten att du verkligen hittat och käkat upp korvbiten som ligger i skogen? Chansar hon bara eller har du lärt dig apportera korv, precis som Lotta kunde, så att du ger den till henne??? Man kan ju bli trött för mindre... Kramis!

Eva sa...

Först måste jag säga att Luddes funderingar här närmast är väldigt lika mina....
Men se'n ÄR det ju bara så att man fastnar på den där lille Loke:)
Vilken liten tuffing du fått att fostra! (Du kanske skulle ta ett snack med Ronja? Hon börjar ju få lite fason på Skorpan nu äntligen:D)
Magen förstår jag att du gillar! Så'na valpmagar heter egentligen "MYS"!
Duktig elev verkar han vara också. En perfekt liten polare med andra ord!

Eva sa...

PS
Valpar som har DEN blicken i ögonen ska man inte lita på!
Säger som mammas gamla barnläkare sa' om småpojkar "HAR de inte gjort något bus så TÄNKER de!"

Emma o Malte sa...

Loke verkar vara en riktigt söt och busig liten valping! En sån säger matte att hon också hade velat ha springande här hemma! Men då svarar jag att det har hon ju :-)
Och så duktig du är på dirigering! Vi kanske är tjatiga men vi önskar att vi hade varit lika duktiga som dig och din matte!

Ulf sa...

Jag vill också bogsera båtar. Säg det till min husse.

Melody and M.E sa...

Nu får matt skärpa sig och börja göra sådana där roliga spår åt mig också! Hon är så lat och slänger bara ut lite
leversnittar här och där i trädgården!
Puss från Melody

Sigge sa...

Den där Loke han kommer säkert att bli en superkompis.
Hopas han växer snabbt så han orkar hänga med i skogen

Hanna aka Lilla My sa...

Vilket spikrakt linjetag. Är ju så man blir lite avis, men bara nästan.

Nospussar från Tila

Ludde Svartnos sa...

Du är duktig du, Rudi! Och din matte oxå förstås som går före och spårar och lägger ut korvbitar och så. Det va värst vad lille Loke hade kaxat till sig, haha. Han är ju en lyckans ost som har dig till lekfarbror. Jag hade bara suttit och knappt tittat på honom. Sådana där små rackare är på tok för vilda för min smak!

Trevlig helg önskar
BELLA

Anonym sa...

Han är verkligen oemotståndlig. Jag försöker intala mig att han har VÄLDIGT vassa tänder... Nå't måste man ju försöka bota valpsuget med :)

/Jenny o Brio