torsdag 21 juni 2012

Kollat lite annat.

Nämen!!! Var är skogen runt Rudi, utropar ni bestörta nu, antar jag! Vad är det för mysko korridor?
Då ska jag förklara att matten skulle åka hem från tråk-jobbet i kväll och ha med sig hundra kassar böcker och sånt för nu ska hon vara hemma hos mig och hussen i trettioåtta dagar. Så då behövde hon hämtas med bil och privatchaufför och tjänstehund.
För att ta sig till mattens jobbar-rum måste man brotta ner en drake! Så då lekte jag att jag var en prins som skulle rädda den tillfångatagna prinsessan!
Det närmsta en prinsessa jag hittade var ett foto på lill-matten. Då började jag längta efter henne.
Matten håller på och flyttar ur sitt jobbar-rum för hon ska byta till ett mycket finare rum efter semestern.  Det var kalt och tråkigt i gamla rummet tyckte jag så då gick jag till lunchrummet och sa att jag var supertörstig. Då fick jag dricka vatten med gurkskivor i. Det var fashionabelt.
Sen körde vi hem matten och alla böckerna till skogen. Där finns varken drakar eller gurkvatten, men väl skällande råbockar och shabby chic-dikesvatten.

12 kommentarer:

Humlespunk sa...

Haha, shabby chick :)
Glad midsommar på er :)

Grabbarna boys sa...

Haaaa...du är ju för goe Rudi!!
Nu vet vi dessutom hur det såg ut på din mattes jobb också!!
Trevlig midsommar på er.
Vov från grabbarna boys!

Siriosmilla sa...

Vilken prins du är! Brottar ner drakar och leker tjänstehund!!!!

Ludde sa...

Den ädle prinsen! Vem annars skulle brottat ned draken och räddat prinsessmatten! Nästan så du borde fått en hel prinsesstårta som belöning, men nu får du ju ha matten hemma i över en månad! Hoppas nu att matten inte jobbar för mycket med böckerna när hon är ledig... Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Himla tur att matten byter rum - utanför det nya finns kanske inte en drake på vakt? Vore ju skönt för dig!
Men du, va mysigt att få ha henne hemma hela dagarna i hela 38 dagar!

Storolillnosar med matte sa...

Nu har vi läst ikapp.. Haha! Du är allt bra tokig du, brottas med drakar, slafsar o kanar på rallybanor o kollar in platta zickzackiga metmaskar... och kruk-kojor!!! Hihi!

Glad midsommar till dig o din matte!!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Nu har ni massor av tid för nya äventyr framöver. Glad midsommar till dig och din matte och husse.

Asta och Iris sa...

Vad vare för dikesvatten saru? Idag när jag läste din blogg Rudi började jag att tänka på att vi har följts åt ganska länge du och jag. Då blev jag värsta sentimental så här på självaste midsommarafton. Vi har ju träffat matten din men tänk om vi aldrig kommer att träffa dig i verkligheten? Ändå känner vi dig så väl:-) Kram och glad midsommar önskar vi dig!

Felix sa...

Jädrans va tuffer du är som törs slåss med drakar, det vete katten om jag skulle våga. Vatten med gurkskivor nä det är inte mycket att ha, här är det friskt källvatten som gäller, hihi.

Skönt för dig att ha matten hemma men hur ska hon ha tid för läsning, hon har ju dig bästa sök- och rallyhunden. Nä, inte sjutton ska mattar sitt och läsa det ska vi fyrbenignar sätta p för, eller hur.

Russelpussar.

Emma o Malte sa...

Tänk att det kan vara så läskigt på din mattes jobb med drakar!! Vilken tur att du inte är med där varje gång :-) Men gurkvatten låter ju attans lyxigt! Trevlig midsommar önskar vi er!

Heléne sa...

Så härligt för dej att få rå om matten och ha henne hemma i hela 38dagar.
Glad midsommar på er!

Jenny o Brio sa...

Hela 38 dagar! Så njutningsfullt ni ska ha det!!!