onsdag 13 oktober 2010

Inget är som vanligt.

Plötsligt är mina dagar inte alls som dom alltid varit förut! Inget är sig likt. I morse åkte matten till jobbet som vanligt, sen var hussen och jag på långpromenad.
Sen blev det jobbigt, han åkte iväg utan mig idag igen! Alldeles övergiven i hela världen var jag! En och en halv timme senare stack någon plötsligt en nyckel i låset.... och in kom....tadaaa...Tiger och hans matte!!!! Vilken attans tur att dom råkade komma förbi just när jag var så ensam och dessutom råkade ha med nyckel till mitt hus! Vi fick glädjefnatt alla tre och skuttade runt med alla mina leksaker och stojade! Dom hade med Pipgrisen och Kossan som vi noggrannt gömde för Tiger, hehe!
Sen sa Tigers matte åt mig att hoppa in i hennes bil och sätta mig med Tiger därbak. Liiite konstigt var det, men jag hoppade in. Och det var ju tur, för hon skjutsade oss hem till Tiger och så fick han och jag busa och mysa allt vi orkade i ett par timmar tills ...tadaaa...min matte stod utanför deras dörr och ville ha tillbaka mig! Så då tog vi med min Råttan, som råkat hamna hos Tiger, och gick en mysig omväg hem till oss och kom hem strax innan det blev mörkt. Sen åt vi middag och nu är jag så trött och nöjd och glad! Tack Tiger och matten för en rolig eftermiddag!!

20 kommentarer:

Elba sa...

Vilka bra överraskningar man kan få när man är ensam hemma, fsatän det kan kännas SÅÅÅ bedrövligt när sista tvåbentingen kliver ut geom ytterdörren. HURRA för en Tiger med matte :) Ännu mer HURRA när matten helt plötsligt dyker upp igen som gubben i lådan.

Du är lika snygg i din nya, äldre förpackning också Snygg-Rudi!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Önskar att husse kunde skaffa en bra dagmatte till mig också.
Nelson

Eva sa...

Vilken bra Tiger-matte! Sa' jag inte att hon säkert skulle se till att du fick tillbaka grejerna?
Och inte blev det så väldigt synd om dig i slutänden, med den dagen?
Puss på dig, gubben!
(O hälsa matten o tacka för kommentar om A-foto! Fast jag tycker han såg väldans mycket ut som Manuel då... "Que?" om hon minns. Tagen på hemresa fr uppf.)

Elba sa...

Jooo, jag fick massor med godis!!! Det var det som gjorde att jag inte flängde riktigt lika illa i ytterkanten av kopplet :)

Totti sa...

Så skönt att du befriades ur din ensamhet. Men kom ihåg att ensamma stunder ger husfolket dåligt samvete, och det kan leda till något extra gott eller extra kul!

Hillman & Illerson sa...

Stackars dig men vicken tur att Tiger och hans matte kom och häntade dig, du kanske kan vara på hunddagis hos dem så du slipper vara ensam. Vi kan allt bli ensamma vi oxå men aldrig någe länge. När matte och husse städade uppe på fjället så var vi med, vaktade bilen och när det var kallt så hade husse en värmefläkt som han körde igång på. Fast det hade nog varit bättre att ha en dagismatte förstås men det var bara en timme åt gången förstås som vi var solo.

Taxkramisar.

Wille sa...

Men vilken tur att Tiger och hans matte kom förbi när du var ensammen ! Vad skönt. Roligt hade ni ju också.

Torsten sa...

Skulle också vilja ha en kompis o en kompismatte som kom o hämtade mej ibland....
Tur att du inte behöver vara så mycket ensam, för huuu vad du skulle åldras fort! :-D

Ludde sa...

Vilken spännande dag det blev. Skönt att du fick tillbaks dina djur också... Kramis!

Eva sa...

MÅSTE bara kommentera vad din matte skrev på Elbas blogg!
JAG tycker inte alls de skulle skrattat!! Du var ju superduktig som höll i apporten fast den var så där dumt för stor och tung!
DET är verkligen en lydig hund det:)

Lyckopiller sa...

Men vilket sammanträffande att Tigers matte stod utanför din dörr när du som mest behövde det. Och vilken duktig matte du har som förstod vart du var....;D

Sigge sa...

Va??
Har du aldrig behövt passa ditt hus förut?
Men en himla tur att Tigers matte dök upp och hade nyckel.
Det är ju väldigt sällan jag behöver passa huset men de gångerna så brukar jag sova bort tiden.

Edith sa...

Det låter som att du fick en härlig dag, trots att du kände dig ensam en liten stund. Visst är det toppen att ha kompisar som Tiger och hans matte. Colliekramar

Grabbarna boys sa...

Vilken lycka!! Tänk att de bara stod där och sen att du dessutom fick du åka bil.
Det kan ju inte bli bättre.
Ska du börja på dagis där nu??
Vi är på dagis på halvtid varje dag hos vår mormormatte o morfarhusse.
Det är toppen.
Vov från grabbarna boys!!

Jenny sa...

Å vad jag skrattade åt episoden med Rudis apport.

Elba gjorde något liknande när hon för fösta gången upplevde -20 grader. Hon drog upp ben efter ben tills hon i slow motion tippade omkull och bara låg där på sidan och såg alldeles snopen ut :)

Freja sa...

Vilken tur att bästisen kom förbi, du fick allt en riktig toppendag låter det som. Inte kul att bli lämnad ensam men man får ta tillfället i akt och sova lite.
Puss

Älsa o Ästher sa...

Har vi missat nåt?? Audition till ditt o Tigers band?? Det låter intressant=) isåfall kan ju Älsan sjunga...hon är jättebra på det...helst om nån kyrk klocka dingar=)
Vilken himlans tur att Tigers matte hade nyckel hem till dej så du slapp sitta där alldeles ensam:)
Ha en mysig helg nu!

lizzieonline sa...

Tjaba !

Hittade till dig från Kungen av snöööö ;-))) och vad skoj att få veta vem som döljer sig bakom namnet Ludde :-))) eftersom jag ju sett att det finns avtryck på den sk "lydnadslistan " efter att Ludde svängt sina lurviga och " rutat in " sin tillvaro *fniss* !!

Nosgnugg och glada svansvift från en rasfrände i Uppsala !

PS Hittade till dig från Prins Torsten ! DS

Stella o Doris sa...

Åhhhh vilken tur att Tiger kom, vill höll ju på att börja gråta här.... Vi hoppas att ni har en riktigt trevlig helg!!

Kramar från Borås

Arlo sa...

Lizzieonline:: Hej och välkommen till min blogg! Oj, lydnadslistan, menar du springerdata då? har du blogg? Puss på dig från mig!