onsdag 17 mars 2010

Skyttegrav och nassar.

Husse och jag har grävt en skyttegrav ser det ut som, men det är en gång till tvättlinan. Matte ville komma dit för att hänga några filtar på vädring och det gick bara inte att ta sig fram. Men nu så är det klart för vädring! Jag sitter ofta i gången och kollar, det är som om jag fått en helt ny utsikt att titta på! Fast egentligen är det väl samma gamla snötäcke...
Kvällspromenaden gick till det mest vildsvinssäkra skogspartiet. Och jo då, där gick det ett par nassar och grymtade och bökade i skymningen.
I morgon har matte ledigt från tråk-jobbet och vi har en promenad-date med Tiger och hans matte! Kul, kul!!

3 kommentarer:

Ludde sa...

Ojdå, hittade du levande grisar? Bäst att bara se på långt håll. Snygg gång ni gjort. Omväxling förnöjer...

Wille sa...

Hej Du !
Ja med tanke på att det finns vilda nassar i närheten så är det bäst med skyttegrav. Att du dessutom håller utkik, det gör ju allt lite lugnare eller hur. Vilda nassar är ju nog just det Vilda nassar, alltså inte att lita på. Hua nej sån skulle jag inte vilja råka på säger min matte till mig. De är tydligen mycket större än jag. Nänä tacka vet jag kor, men de är ju stora de med i o f, men de är oftast snälla.

Elliot Kung af Upphärad sa...

Oj det är nog tur att jag håller mig till min egen gris. Det kanske inte varit så poppis att bita knorren av dom vilda :-)