tisdag 24 november 2009

Korv-spaniel!

Nu är måttet rågat! Matte har fått för sig att det kan börja växa kantareller, eller vad det var för svamp (sånt förstår Sigge bättre) på mig , eftersom jag aldrig någonsin hinner torka mellan mina prommisar. Hon tror att mitt tjocka, manliga brösthår kommer att mögla snart om det inte får torka ifred. Så idag har hon köpt en fångdräkt till mig, som hon korvade på mig fast jag gjorde starkt motstånd. Så här har hon tänkt sig att jag ska se ut regnvädersdagar hädanefter. Aldrig!



Men hur jag än gnodde och gnodde mot sängen så satt korvskinnet kvar! Attans så heltäckande det är!


4 kommentarer:

Ludde sa...

Du ser i alla fall modern ut med de säckiga byxbenen... Om du inte gillar den kan du väl prova att "ligga död" på rygg med alla fyra benen i vädret. Då kanske matte tar av den.

Sigge sa...

Ha,ha,ha,ha,ha,ha tror jag skrattar ihjäl mej!
Stackars, stackars dej!
Kan inte din matte inse att det är perfekt om det börjar växa kantareller i pälsen på dej.
Då behöver hon ju inte leta i skogen.

Bernerbloggen sa...

Stilig dress Rudi, stilig. ;o)

Malte och Snoken sa...

jo men du e ju tjusig Rudi! tänk nu slipper du blöt otäck mage! fast va ska tjejerna säga? hrm...
du är stilig Rudi! de kommer flockas runt dig!
slafs